onsdag 16 februari 2011

Skiter sig på mållinjen

Rätt rolig eftermiddag för mig om jag får säga det själv. ; )
Blev uppringd av en kille när klockan var 12:10, vi hade pratat klart 12:15.. Då var det bara att slänga på sig anständiga kläder, ut med vovvar, lägga på lite mascara.. För jag skulle vara på intervju efter kl 13. Haha! Så det kan gå!
Intervjun gick jätte bra, han sa att han ville tänka tills imorgon förmiddag.. Men han sa flera ggr också att "ja, nu hör du ju, jag har i stort sett redan bestämt mig för dig."
Och så gav han mig lite papper om deras rutiner som jag ska läsa igenom.
Men, sen kom det som en blixt från klar himmel. Han kommer ringa till det första Ica arbetet jag hade. Inte bra!
Jag och den chefen kom inte överens för fem öre. Vilket resulterade i att jag inte trivdes. De dagarna hon inte var på jobbet var underbara, då älskade jag mitt arbete, men när hon var där mådde jag piss. Jag visste att hon skulle låta mig gå efter min provanställning. Och på slutet, innan jag sa upp mig själv, så var jag sjuk ganska mycket. Men jag VAR faktiskt sjuk. På riktigt.. Ordentligt. Ingenting som jag vill skriva om här dock..
Och jag vet att hon gav mig jätte dåliga referenser till ett annat jobb, vilket ledde till att jag inte fick det jobbet. Men så fort jag har vart på intervju på ett Ica som inte ringt henne så har jag fått jobbet, utan problem!

Jag skulle bra gärna vilja veta vad hon säger, för bara för att hon och jag inte kom överens får hon väl inte snacka skit? För jag skötte mitt jobb riktigt jävla bra, alla kunder älskade mig och det är många som säger att det inte är samma sak att gå dit längre när det inte är jag som sitter i kassan.
Visst, förstår om hon kommer säga att jag var sjuk där i slutet, men det är ju sanning.. hoppas bara på att det inte gör så att jag inte får det här jobbet nu då. Det är ändå 4-5 år sen jag jobbade på mitt första Ica..
Så jag HOPPAS att han ser förbi det, inser att jag är äldre nu, att det var längesen, och att han bara ser till den underbara intervjun vi fick till. För det gick verkligen bra!!
Blir jätte ledsen om det skiter sig på mållinjen för mig.

Det är inte jätte många timmar, men det är en start! Jag vill ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar