måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag på er!
Själva så firade vi denna dagen igår. Varken jag eller sambon är så jätte galna i denna "köpmannadag", inte alls som jag var när jag var runt 14-15 års ålder. Då var man jätte nervös och det pirrade i hela magen.
Men nu, när man är äldre och klokare, så känns det mer som att man faktiskt kan överraska med någon gåva lite då och då istället för bara 14e Februari. Vi vill fira våran kärlek varje dag. Känns bättre så! Och nu när vi är inne på vårat 5e år tillsammans så är det inte lika pirrigt med alla hjärtans dag längre.
Minns våran första alla hjärtans dag, och jag skrattar alltid lika högt. =) Vi hade vart tillsammans "på riktigt" i ca 2 månader då, och jag är ju min sambos första riktiga flickvän. Jag vågade inte riktigt köpa något jätte gulligt, för jag menar, vi hade ju bara vart tillsammans i två månader. ; ) Så, jag köpte ett kort som "sjöng" samma låt som jag hade gått runt och sjungit för honom flera gånger om dagen i nån månad, haha. Något ryck jag fick i huvvet. ;) Ni vet, låten; You are my sunshine. : )
När han fick kortet tittade han på det, tittade på mig, började skratta och trodde att det bara var en rolig grej? Att jag inte skulle behöva sjunga längre? HAHA! När jag då påpekade att det var alla hjärtans dag fick han en mörk skugga över ansiktet. Alla hjärtans dag? Idag? Skojar du med mig?!
Hahahaha, han visste knappt vad man gör på alla hjärtans dag :D Så, jag fick förklara att jag faktiskt inte är en tjej man måste uppvakta på denna dagen, utan jag uppskattar att bli omtyckt varje dag, och det gick han gärna med på. =)
Dock, våran andra alla hjärtans dag åkte han till ett butik som bara säljer högklass-choklad och köpte praliner i en hjärtformad ask, som jag idag använder för mina smycken. =) Och så fick jag en värmedyna våran tredje gång, som än idag används flitigt eftersom jag har problem med ryggen.
Men, sen dess har vi kommit överens om att vi inte behöver ge varandra någonting. Vi uppskattar att bara vara i varandras sällskap, äta god mat och mysa till det i soffan och se på film.
Och det var precis vad vi gjorde igår. Blev väl ingen jätte häftig middag, men det blev hemmagjorda hamburgare med bröd (alltid godast att göra själv!). Vi var ute på 1½ timmes promenad i det underbara vädret tillsammans med hundarna. Vi var ute och övningskörde i en timme. Jag bakade kladdkaka och så såg vi på film. En helt perfekt dag med andra ord! =) Det var våran alla stjärtans dag det! =) Perfa!
Vi "firade" igår för att inte vara som alla andra, haha, och idag jobbar han ju så sent, och sen ska vi med hunden till veterinären. Så vi har inte tid med en massa gulligull idag. ; )
Hur firar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar