måndag 7 februari 2011

Jahopp..!

Nu är det bara 30 dagar kvar tills vi står där, utanför vårat hus, med nycklarna i handen. Vilken känsla det kommer vara!
Nu är det jätte längesen jag fick vara inne i huset och jag ser verkligen fram emot att få sätta fötterna innanför tröskeln. Våran tröskel.
Igår gick jag och sambon inne på Ikea, i lugn och ro. Vi har bestämt oss för att inte köpa något nytt förrän vi faktiskt har huset. Jag menar, det var ett bra tag sen vi var där, så vi minns ju inte hur stora rummen är, vi minns inte vad som får plats vart och vart det får plats. Jag vet bara vad jag vill ha, och vad jag hoppas kommer få plats. =)
Igår hittade jag en underbar skänk som jag skulle vilja att den ska få plats i köket. Annars får den ta upp en vägg i vardagsrummet, vill ha en där inne också. ;) Men, just den hoppas jag får plats i köket, under fönstret. Det hade vart så himla fint!
Jag försökte även hitta dröm köksbordet och stolarna. Men stolarna finns billigare på Jysk, så vi ska köpa därifrån. Kommer nog köpa på oss 6 st, eftersom bordet ska gå och förlänga. Dock hittade jag det inte på Ikea, så jag måste försöka minnas vart jag har sett det. =)
Ska sätta mig nu och surfa på lite olika saker, spara på datorn och så är det bara att åka och fixa allting sen när vi väl har huset.
Finns en ny soffa jag vill ha också, men jag har bara sett den på bild och har ingen aning om vart den finns. Hoppas på att den inte är alltför dyr ;)
Som sagt, ska surfa runt lite nu, så kanske jag bjuder på en bild eller två. =)
Här är vårt hus, som ska målas om så fort vi bara kan till grått med vita knutar. Kommer bli så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar