onsdag 16 februari 2011

En morgon med utbrott..

Jag har en liten klocka inom mig, som alltid ringer 08:50.. Då är det bara att gå upp. Och vad hände 09:06, jo, telefonen ringde.. Men då stod jag i duschen och hörde inte ett dugg. Min morgondusch är min stund på morgonen då jag får koppla av innan all stress med att söka jobb och så vidare startar.
Men, den som ringde hade pratat in på mitt telesvar, och det var från arbetsförmedlingen. Ni vet, det stället som skrev av mig, även fast jag hörde av mig, som skrev av mig från a-kassa som jag inte ens har osv osv. Ja, det jävla stället! Jag har ju struntat i dom helt nu, för jag trodde att jag var avskriven, och dom kan ju ändå inte hjälpa mig med något känns det som. Och vad sa hon på mobilsvaret? Jo, att enligt min handlingsplan skulle jag ha hört av mig igår och berättat om jag fortfarande söker jobb eller inte..? OK?! Då blev jag sur!! Dom hade ju skrivit av mig?! Blev galen. Var några centimeter ifrån att åka dit och skälla ut dom efter noter.
Men, det hade jag inte hunnit, haha,så jag skickade ett argt mail istället och ifrågasatte vad fasen de höll på med.
Och då ringde det en annan typ därifrån bara 10 min senare.
Och hon var JÄTTE trevlig och tillmötesgående. Hon förstod precis osv osv. Sen ställde hon frågan: Skulle jag kunna få bli din jobbcoach?
Jag har alltid sagt att får jag hör ordet "jobbcoach" igen så skriker jag. Men hon var ju så trevlig och ville verkligen hjälp mig, så jag sa ja. Och det gav utdelning på en gång. Hon skickar iväg mig på intervju imorgon. Eller ja, det är ingen intervju egentligen. Utan det är en rekryteringsträff för något som snart ska öppna. Jajamänsan, så dit ska jag imorgon bitti. =) Sen ska jag få träffa henne om 1-2 veckor, så ska vi gå igenom mitt cv och personliga brev. Under tiden skulle hon se till att få ut mig på fler såna här träffar och intervjuer. Så nu hoppas jag verkligen!! Inget mera krångel nu, utan ge mig bara ett jobb! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar