tisdag 15 februari 2011

Ååh, vill flytta NU!

Satt och "pratade" lite med Sara på msn förut, och insåg hur mycket jag längtar till flytten. Nu är det bara 28 dagar kvar tills vi har nycklarna och kan börja göra om. Härligt! Nya tapeter ska upp, köksbordet kommer nog få flytta dit ganska snart också, för där har jag mer  plats att slipa och måla. =) Och så måste vi ha ett bord när vi fikar osv efter en dags arbete. ; ) Haha!

Nä, men vi kom in på lite inredning, och nu är jag supersugen på det här. Skänken vill jag ha i svartbrunt istället, samma skänk, men svartbrun.
Mitt köksbord, efter att det har slipats, ska få samma svartbruna färg, och träet ska synas igenom som det gör på skänken.
På bordet ska det ligga gröna bordstabletter. =) Ungefär den färgen som är på mattan här under, men detta är inte riktigt rätt färg.. Jag vill ha lite mer "lysande" grön. Ska försöka hitta en matta i det också, men jag gillar även denna mattan och tror att den "matta" färgen skulle göra sig bra med brunsvart bord över sig. =)
Under bordet ska det alltså finnas en sån här matta:

Kanske inte blir just den mattan, det finns ju fler ställen än Ikea. ; ) Haha! Det ska även finnas en duk till skänken i samma gröna som bordstabletterna. =)
Men, då funderade jag på om det kanske skulle bli lite för mörkt med svartbruna stolar? Så jag funderade på att köpa en som har överdrag i vitt? Eller skulle det bli konstigt med vita färgklickar helt plötsligt? Vad tror ni?
Såna här skulle det bli då:

Valde just den stolen, för den har svartbruna fötter =) Så det matchar ju ändå lite granna.
Så vad tror ni? Eller ska jag köra med svartbruna stolar ändå? Får väl diskutera lite med sambon också, har redan skickat ett utförligt sms till honom med alla mina planer, och han tycker minsann att det låter bra, än så länge. Vänta bara tills han ser vad det är för grön färg jag är ute efter. ; ) Haha!
Sen ska vi ha matta svarta tallrikar. =) Tjusigt!

Hihi, ska fortsätta drömma vidare nu, börjar kännas som att köket snart är klart i mitt huvud, så då är det dags att hitta lite extra till vardagsrummet. Vi ska ha en ny soffa, men det får vi spara undan till. Så länge får den gamla soffan duga innan den kommer få flytta in i vårt mediarum. =)
Planer planer planer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar