torsdag 17 februari 2011

Nervös..

Snart får jag nog reda på domen. Har fått höra med referensen som jag lämnade igår, som är en BRA referens, att han inte har ringt henne. Så, han kommer väl bara gå på vad den där allra första chefen säger då. :( Skit också! Jag är helt inställd på ett "nej". Då bli jag inte besviken lixom. Men ändå är jag så himla nervös.. jag vill inte ha ett nej!
Men, kan säga såhär: Får jag ett nej, som jag antagligen kommer få, så kommer jag nog sluta söka till Ica. Jag kommer rikta in mig på någon annan butik istället. Drömmen hade ju vart en klädbutik eller skobutik. Har redan jobbat i en skobutik, och det var så himla kul! Kläder och skor är man ju alltid intresserad av. =) Mat är man inte lika intresserad av, jag har mest trivts på Ica eftersom jag ÄLSKAR att sitta i kassan och att jag tycker att det är kul att stå och plocka i butiken. Och det viktigaste: jag älskar kundkontakten! =)
På fredag ska vi åka till våran blivande hemort, där ska jag gå in personligen med cv och personligt brev till chefer på Willys och Konsum. =) Har aldrig jobbat där, har ju endast vart på Ica, så det vore ju något roligt och nytt också. =) Och det ligger bara en km från hemmet typ, haha, perfa! Så nej, jag gräver inte ner mig totalt om jag inte får detta Icajobbet. Det finns fler fiskar i havet, och nångång borde det nappa för mig också, och då kommer jag vara världens lyckligaste! =)
Får väl se om jobbcoachen kan göra något åt mig också. Wehoo!
Ingen idé att sitta hemma och deppa över jobb längre, utan det är bara att ta sig i kragen och se till att få ett jobb bara. =) Ska söka inom vården också, men de flesta kräver att man har bil om man vill jobba inom hemtjänsten. Så vi får se. Woopwoop!
Jag kommer in sen igen och talar om hur det har gått efter att han har ringt. Känner på mig att han ringer vid 12 tiden. ; )
Hejsvejs!

3 kommentarer:

  1. Fick du min tidigare kommentar? :) vet inte om den kom fram?

    SvaraRadera
  2. ne fick du nog inte... skrev iaf
    Va roligt att du hitta mig!! Jag har ju eget stall nu så mina hästar står i Ale kommun där vi köpte hus eller en mini gård kanske man säger. vart ska ni flytta? allt bra me din häst?

    SvaraRadera
  3. ja hon e så fin lillan!! ett heltids jobb me en ungis *haha*

    ja paddock e väl ett måste om man inte har manege. hoppas ni kommer trivas! :) & va roligt med lite planer till sommaren!

    Ja atigas är igång hemma nu men tagit de lugnt över vintern, men han rids väl 4-5 dagar är ju lättare ridning :) han kom igång ganska bra i höstas och höll så hoppas de håller i sig. men har vi ju inga garantier på tyvärr

    SvaraRadera