fredag 11 februari 2011

Effektiv morgon!

Efter att sambon har fått laga maten nästan hela den här veckan, så ser det också ut som en katastrof hemma. Köket ska vi inte prata på, usch. Och resten av lägenheten hade fått rasa samman den också. Mumsigt!
Och, idag får jag hem en hårkund, och jag tar INTE hem folk när det är stökigt. Är det bara jag som är sån som måste städa så fort det ska komma folk? Därför försöker jag alltid ha det behagligt rent och städat hemma hela tiden, för då behöver man inte få panik så fort någon kanske bjuder in sig på en kaffe.
Men denna veckan har jag låtit allt vara, och tydligen sambon också, så det såg hemskt ut på riktigt.

Jag har lite kvar att göra, torka av borden och alla ytor. Diskbänken är redan klar. Men tvbänk osv måste torkas av osv. Jag har iallafall hunnit plocka undan allt, dammsugit, fått igång en maskin med disk. Skönt! Så nu är det "behagligt städat" här hemma, så jag iallafall kan ta emot kunden. Tänkte fortsätta städa det sista sen när hon har åkt, för då kommer sambon hem också och får hjälpa till, mohaha!
Sen ska han tatueras, då åker jag till banken för att sätta in pengar på kontot, och direkt efter det åker jag till stallet och andas ut. Firar att det nu är helg! Weeeo!
Dock så har jag utsläpp i stallet imorn och kvällsfodring på söndag. Gillar INTE dom helgerna, haha!

Ha en toppen helg ni andra!

1 kommentar:

  1. Tusen tack för gratulationerna till Victor!

    O nej du,du är inte ensam!Jag är oxå hysterisk när det gäller städning.Plockar o städar halva dagen...
    Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera