måndag 7 februari 2011

Kluven

Har hittat tre olika liknande stolar som jag skulle vilja ha till köket. Vi har redan ett bra köksbord som vi nog kommer fortsätta använda, jag ska bara slipa det och lacka om det, så kommer det se ut som nytt sen. =)
Hur som, har lånat två bilder från Jysk på två olika stolar, och en bild ifrån Ikea på en "Harry-stol".

599 kr på Jysk.


799 kr på Jysk.


499 kr på Ikea.

Vad tycker ni?
Jag tycker nog att den i mitten är snyggast, men man vet ju aldrig. Stolar kan se helt annorlunda ut när man väl kommer dit och tittar på dom. Tror nog att det enda rätta är att åka och provsitta. ; ) Den i mitten ser mjukast ut också, hihi! Men, man ska ju inte sjunka ner för mycket när man ska sitta och äta. Måste även kolla så att stolar inte är för höga/låga till vårt matbord.
Sen har vi även lite funderingar på att köpa/sy själva överdrag till stolarna. Ni vet såna som täcker hela stolen och benen? Kan tycka att det är rejält snyggt! Min syster har sina stolar "överdragna" ibland i vitt tyg, men vi skulle nog köra på beige eller svart.
Hur som så tror jag nog att det kommer bli hur snyggt som helst! =)

1 kommentar:

  1. Vi har stolen i mitten från Jysk, fast i tyg.
    Sitter i den just nu faktiskt, den är väldigt skön, och snygga framförallt! =)

    SvaraRadera