måndag 14 mars 2011

Vansinnig!

Nu är jag förbannat trött på en viss kund, och det gör mig INGENTING om hon skulle se det här, för då kanske hon FÖRSTÅR!
Såhär är det, hon skulle haft sin första tid i torsdags kl 10.
På tisdagen fick jag ett sms: "Hej, kan inte komma imorgon, jag har prov som jag inte får missa". När jag förklarade att det inte var "imorgon" hon hade tid, utan på torsdagen så sa hon att "då var det ju inget problem". Men jag började känna på mig då att hon var en avbokare, så jag sa till Mathias att hon garanterat skulle höra av sig onsdag kväll och avboka till torsdagen..
Mycket rätt. Klockan 23 på onsdagskvällen fick jag sms om att hon inte kunde komma kl 10 på torsdagen då hon fått "förhinder.."
När jag förklarade att jag hade avbokningstid på 48 timmar vid förhinder och 24 timmar på sjukdom, så hette det helt plötsligt att hon var "sjuk". Men, hon hade ändå missat avbokningstiden..! Jag menar, är man så himla sjuk att man inte orkar sitta stilla på en stol i 1 timme, så borde man veta det inom 24 timmar..? Magsjuka förstår jag mycket väl, men hon var bara så "himla förkyld". Då orkar man få en förlängning, det är inte jobbigt..
Hur som, jag ville vara snäll, jag vill inte debitera människor för uteblivna besök, så jag sa till henne för att hon skulle slippa faktura så fick hon komma på lördagen kl 10 istället. Vad fick jag för svar? Först skrev hon att hon skulle höra av sig på fredagen om hon mådde bättre, och på fredagen fick jag bekräftelse på att hon mådde mycket bättre och ville komma, men: "Kan vi inte ta det 12-13 istället?" Eeh, nej, jag sa en tid för att det är den tiden jag kan! Och på lördagar vill jag inte ens jobba! Utan detta gjorde jag för att vara snäll..
Kl 9 på lördagsmorgon får jag ett sms igen: "Kan tyvärr inte komma, är fortfarande jätte förkyld."
EN timme innan hon skulle vara här?! Skrev då och förklarade för henne att hon nu missat två tider,och jag vill inte debitera henne, och jag var tvungen att få veta om hon verkligen tänker komma eller inte, annars måste jag tyvärr debitera på en gång.
Men nej, då skulle hon kunna komma på måndagen.
07:28 i morse fick jag sms igen.. "Är fortfarande sjuk så ska få pencilin idag!" (Inte min stavning på penicillin)
HUR kunde hon veta 07:28 att hon skulle få medicin idag? Och om hon är SÅ sjuk så borde hon ha vetat om det igår också och i lördags.. Man bokar väl inte nya tider förrän man är helt frisk?!
Så, jag skrev bara och frågade om hon inte tänkte komma bara för det..?
Och det var rätt så.. Då förklarade jag för henne att jag helt enkelt får debitera henne för alla tre tiderna. En regel alla borde ha i huvudet är väl: boka inga nya tider innan du vet att du är frisk?
Hur som. Nu är hon jätte sur och hotar med att skriva skit om mig och mitt företag på sin blogg och på sin facebook.
Gör hon det kan jag dock anmäla henne för förtal, för jag har rätten helt på min sida i det här fallet. Jag har rätt till att debitera henne. Jag har gått back nästan 2000 kr för dessa tre ggr som hon inte har dykt upp och jag kunde ha haft betalande kunder. Nu får hon en faktura på 600 kr. Inte mer än rätt.
Jag har sparat alla sms, alla bokningar, alla avbokningar och alla sms jag har skickat tillbaka.
Och sen en sak till, vem AVBOKAR VIA SMS?! Ha lite stake och RING iallafall.

Såpp.
Nu är jag arg igen. Haha! Men ska inte låta detta gå ut över min dag.. Förhoppningsvis får jag en leverenas med hår idag så jag får ta hem en av mina gulliga kunder! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar