onsdag 9 mars 2011

Trött och stressad

Det är verkligen fullt ös medvetslös som gäller den här veckan.
Måndagen vill jag bara glömma, tisdagen ville jag aldrig skulle ta slut, dagen idag gör mig bara tröööött och torsdag och fredag kommer gå i samma anda. *phew*

Min måndag alltså..
Kl nio skulle hovslagaren vara i stallet, så jag hade planerat att vara i stallet till klockan 8 så jag skulle hinna göra klart allt innan han kom. Men kom min jävla buss i tid?! Nej! Så då missade jag snabb-bussen ut till stallet, så jag var i stallet kvart i nio.. Hann iallafall mocka innan han kom, alltid något. Just det, hade även tänkt springa upp till stallet men glömde mitt benstöd, satan! Så ont jag fick efter bara 300 m. :(
Hur som, jag skulle vara tvungen att åka ifrån stallet senast 11:20, eftersom jag skulle ha kund kl 13 och jag skulle hinna hämta ut hennes hår innan. Men, jag kom ifrån stallet 11:52.. SUCK!
Skyndade mig hem för att hämta ut håret, skulle kolla på klockan och höra av mig till kunden att jag skulle bli 20 min sen, då såg jag att hon hade skickat sms kl 09 om att hennes dotter var sjuk så hon kunde inte komma.. Då hade jag stressat helt i onödan.
Men, kl 15.30 skulle nästa kund komma.. Då hade hon mailat att hon ville komma en halvtimme senare.. Men det kunde jag inte gå med på eftersom jag var tvungen att köpa mat till hästen innan butiken stängde kl 18.
Jisses. Men hon lyckades vara här till 15:50, och när klockan var 16:45 var jag klar och sprang ut till min sambo som satt i bilen och väntade. Jisses.. Jag var snabb då vill jag lova! Tur att hon blev jätte nöjd iallafall =)
Åkte och köpte en säck med musli till pållen, åkte tillbaka till stallet och landade i soffan 18:00.. då var jag helt slut! Ingen fick kontakt med mig, haha!

Tisdagen var helt underbar! Strålande solsken och ca 5+ grader. Härligt! Jag tog till och med och red i vårkläder, så jäkla skönt! Vad mycket mindre man kände sig på en gång, haha!
Var i stallet ganska länge, njöt ordentligt av att vara där i lugn och ro med världens bästa häst!

Och idag då, kom en tjej kl 11 för att jag skulle ta ut hennes gamla förlängning, 140 slingor. Jag hade räknat med 2 timmar, så jag kunde åka till stallet direkt efter det, men det tog lite längre tid då en del slingor var stenhårda. Så jag var klar efter 2½ timme, och jag fick inse att jag inte skulle hinna till stallet innan min nästa kund kommer. Så, nu får jag sitta här och vänta på att klockan ska bli ca 16:35, då ska jag ta bussen och hämta ut håret, sen kommer hon kl 18. Så, runt 20 tiden får jag väl åka till stallet ikväll då, får skjuts av min underbara sambo. Bäst!

Imorgon har jag kund kl 10, konsult kl 12 och så ska jag beställa lite hår.. Och på fredag har jag två kunder också.. Fullt upp! =) Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar