torsdag 10 mars 2011

Skit dag!


Bild lånad från google.
Det är verkligen inte min dag idag.
Kunden som avbokade igår, som skulle vart här idag kl 10, fick ju ta en tid på lördag istället, annars skulle jag debitera henne via faktura. Så jag skrev att hon få vara här kl 10 på lördag. Fick ett svar NU att det "vore bra om vi kunde ta det 12-13 istället". Ärligt talat?! Jag ska inte BEHÖVA jobba på lördagar över huvudtaget.. Det är MIN lediga dag med min SAMBO som jag knappt ser på vardagarna. Kl 10 kan jag tänka mig att ta kunder på lördagar, för då är jag klar senast kl 12. Sambon brukar gå upp mellan 11-12 på lördagar så han får sova ut, så jag ser inga problem med att jobba innan det..
Men, sen när är det kunderna som ska bestämma tid..? Speciellt en kund som jag egentligen skulle ha debiterat på en gång. En kund som ljuger om varför hon inte kommer idag på utsatt tid.
Jag blir så trött. Det är många andra som jobbar med samma sak som mig, med naglar och hår, som slutar jobba med det här just för att dom inte orkar med velandet från kunder. Och jag förstår dom! För man måste ju alltid visa en trevlig sida utåt, även om man innerst inne är fly förbannad.

En annan kund ska vara här för konsultation kl 12.. Klockan är nu 12:45 och NU är hon på väg. Jag skulle ju haft kunder i eftermiddag också, så det är tur att det blev försenat med deras hårleverans. För jag hade inte hunnit..

Sen är det fullt på gymmet igen. SÅ JAG BLIR FÖRBANNAD!
Ingen borde få komma nära mig idag. ; )

Förlåt. Var bara tvungen att få ur mig lite skit..

1 kommentar:

  1. Det är så JÄVLA dåligt! Detta är ett jobb, ett företag som du har och det ska dom förstå. Verkar inte som att dom har fattat detta riktigt. Känns som att dom flesta verkar resonera att det är som att åka hem till en vän som hjälper en. Och att det är ok att ändra hit och dit och vara sen. Men om man hade bokat tid hos frissan, då gör man ju inte så eller hur?!?! För det FÅR och KAN man inte göra, då blir man utan tid!

    Du ska säga ifrån mer och ställa högre KRAV!

    Kramar!

    SvaraRadera